Curlingsæsonen finder sted fra august til april, hvor der er is at finde i hallerne rundt om i landet. De fleste træner 3 til 4 gange om ugen, hvis de spillere på et lidt højere niveau, som det er tilfældet med de fleste sportsgrene. Træningen varer typisk 2 timer, og det er vigtigt at være i form, for under en kamp er der som regel en times fysisk aktivitet, og detfitness-1038434_960_720 skal man som spiller kunne holde til. Derfor er der rigtig mange curlingspillere, der ved siden af deres curling også styrke- og konditionstræner hele året. Det er vigtigt for at sikre, at spillerne har den nødvendige styrke og udholdenhed til at kunne klare en hel kamp uden at gå kold, men generel god fysisk form er samtidig med til at forhindre skader. Med den gode fysiske form er det også lettere at holde hovedet koldt under kampene, hvilket er vigtigt, da curling lige så meget handler om at have overblikket så strategien for kampen kan blive lagt og udført at alle spillerne.
Kost er samtidig en meget vigtig del af et menneskes liv, og man skal alle spise både sundt og varieret. For dem, som spiller curling på et højt niveau, er dette lige så vigtigt, og Dansk Curling Forbund har udarbejdet retningslinjer for deres medlemmer, så de nemt kan sætte sig ind i, hvilke kostgrupper, der er vigtigst, når man dyrker curling på højt niveau. Det gælder både i hverdagen hjemme i Danmark, men der er også gode råd til dem, som skal rejse til et andet land for at spille, hvor madkulturen kan være meget anderledes end den, man kender her i landet. Kulhydrater er på grund af træningsformen meget vigtig, og det skal være en stor del af den varierede kost, så kroppen kan fungere, som den skal. Og samtidig skal alle huske på deres væskebalance, også under kampene.